Fout
  • JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 3462 niet laden

7 tips die je voor aanvang van een event kunt gebruiken

Okay, je bent voorbereid: visitekaartjes in je zak en op naar een netwerkbijeenkomst, borrel of event. En dan: wie ga je spreken? Alle mensen die je al kent, of zoals Arjen Liemstra eerder aangaf in zijn column; ga je rondrennen om zoveel mogelijk visitekaartjes te verzamelen? Het kan ook anders. Wanneer je met een goede voorbereiding naar een netwerkbijeenkomst gaat, benut je de tijd optimaal om de juiste mensen te ontmoeten. Heb je tijd om bekenden te spreken en nieuwe mensen te ontmoeten. Hoe doe je dit online met gebruikmakend van social media? Hieronder tref je 7 tips.

  1. Bekijk de deelnemerslijst van de mensen die zich hebben aangemeld. Zie bijvoorbeeld de deelnemerslijst van Samen Kansen Creëren. Maak een selectie van minimaal 3 personen die je op het netwerkevent wilt ontmoeten.

  1. Google deze personen. Waar bevinden zij zich nog meer? Waar houden zij zich mee bezig?

  1. Bezoek de LinkedIn profielen. Bekijk hoe jullie verbonden zijn met elkaar. Dit kan al een aanknopingspunt geven om met elkaar van tevoren in contact te komen.

  1. Volg de personen op Twitter en reageer op een tweet die ze versturen. Op deze manier ben je al ‘in het vizier.’

  1. Volg de hashtag van het event. En plaats zelf ook berichten met deze hashtag. Hiermee maak je jezelf zichtbaar voor anderen en is het ook gemakkelijk om contact met jou op te nemen. Voor de bijeenkomst van Samen Kansen Creëren is dit #SKC2013

  1. Ben je voor het event op zoek naar iets specifieks? Wanneer je gebruikmaakt van de hashtag van het event, kun je deze vraag op Twitter al naar betrokkenen plaatsen.

  1. Laat zien dat je graag anderen helpt met vragen tijdens het event. Hiervoor kun je gebruik maken van de hashtag die voor het event gebruikt wordt.

Natuurlijk zijn er veel meer tips te bedenken. Welke tip heb jij om online contact te maken met anderen voor een event?

Succes!

linkedin icon Thalita van Heems